Niewydolne ogrzewanie wnętrza i jego głośność

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Misiek_Gdańsk
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 124
    • Renault
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Zamieszczone przez sgasiorowski
    A czy u kolegi jest też tak, że jak autko stoi na światłach, to powietrze z nawiewów jest chłodniejsze ? Acha, dodam jeszcze, że zrobiłem test, i na światłach, na luzie dodałem gazu i chwilkę przytrzymałem na 2,5tyś obrotów, gorące powietrze po chwili popłynęło z nadmuchu.
    Spójrz na moją odpowiedź kilka postów wyżej

    Komentarz

    • sgasiorowski
      Drive
      • 2009
      • 49

      #27
      Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
      Zamieszczone przez sgasiorowski
      A czy u kolegi jest też tak, że jak autko stoi na światłach, to powietrze z nawiewów jest chłodniejsze ? Acha, dodam jeszcze, że zrobiłem test, i na światłach, na luzie dodałem gazu i chwilkę przytrzymałem na 2,5tyś obrotów, gorące powietrze po chwili popłynęło z nadmuchu.
      Spójrz na moją odpowiedź kilka postów wyżej
      Faktycznie, mea culpa. Przepraszam, nie zauważyłem.

      --
      Sławomir Gąsiorowski

      Komentarz

      • Marx
        Elegance
        • 2009
        • 865

        #28
        Zamieszczone przez smash!
        Sterujesz recznie klimatronikiem??
        A czemu nie? Szczególnie w trudnych warukach słabo mu idzie. Np.
        1. Zaraz po uruchomieniu zimnego auta, nastawiasz np. 21oC. Komputer włącza silny nadmuch ciepła, żeby ogrzać wnętrze.
        Moze masz cos popsute bo u mnie nie wlacza. Nadmuch wlacza sie dopiero jak silnik choc troche sie nagrzeje. Chyba ze wlacze odmrazanie szyby - wtedy faktycznie wieje.

        Komentarz

        • amigo
          Drive
          • 2008
          • 48

          #29
          ...a sprawdziles poziom plynu chlodniczego? Jak bedzie za malo,to auta nigdy nie nagrzejesz mimo, ze kontrolka wody jeszcze nie zamruga.

          Komentarz

          • niuniek54
            Ambiente
            • 2009
            • 110

            #30
            ruwado, Nastaw nawiew między szybą/nogi W POZYCJI NA PÓŁ i powinno ciepło być dzielone na NOGI I SZYBĘ. Tak ja robiłem w poprzednim aucie FABII I DZIAŁAŁO
            SPRAWDŹ daj znać czy działa to w O1.

            Komentarz

            • czernobyl
              L&K
              • 2008
              • 1276
              • Octavia III (5E3)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #31
              niuniek54, 100% działa - jeżdże tak zawsze zimą

              Komentarz

              • speede
                Ambiente
                • 2007
                • 248

                #32
                Witam, mam podobne objawy co sgasiorowski, posiadam 1,6 BFQ z LPG i wystarczy ze postoje dluzej z pracujacym silnikiem na biegu jalowym i zaczyna dmuchac zdecydowanie mniej cieplym powietrzem. A jak jade obr ok 1500 super az pali w raczki. Nawiewy dzialaja z kazda predkoscia i dmucha zimnym. Z cieplym jest wlasnie gorzej. Zauwazylem jeszcze ze jak nagrzeje mocniej silnik tzn dluzsza trasa to jakby troche lepiej, ale mimo to wydaje mi sie jesli mam 90 stopni po ok. 6 km nawet zima to powinno dmuchac ciagle nawet jak stoje w korku goracym- ale tak nie jest. Moze ten model silnika tak ma.

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #33
                  speede, aby Ci dmuchał stałą temp. to musi być silnik i cały układ mocno nagrzany. A w twoim przypadku zaraz po osiągnięciu 90°C zatrzymasz się w zimie, to jest normalne że temperatura spadnie.Silnik jest jeszcze niedogrzany porządnie. 90°C to jest temp. wody, a blok silnika i olej jest ciepły tylko. W twoim przypadku jest wszystko OK.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • speede
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 248

                    #34
                    Dobrze masz racje ale dlaczego jak juz sie silnik dobrze to na wolnych obrotach ok 700 obr/min wiele letnim powietrzem, a jak przygazuje to odrazu leci gorace. Dziwnie troche, ale skoro mowisz ze tak powinno byc to ok.

                    Komentarz

                    • Misiek_Gdańsk
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 124
                      • Renault
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      speede, opisałem to na poprzedniej stronie

                      Komentarz

                      • speede
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 248

                        #36
                        czyli objaw normalny w tym silniku BFQ?. U mnie jeszcze podczas postoju jak przygazuje to slysze bulgoczacy przeplyw płynu pod kokpitem, czy tez tak masz?

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #37
                          Z moich doświadczeń:
                          Octavia 1 z silnikiem 1.6 AEE (oczywiście bez gazu), nie było szans aby jak już zaczeło wiać gorące powietrze na jakimkolwiek postoju spadała temperatura lub wiało chłodniejsze powietrze.Mogło wiać tylko coraz cieplej.
                          Taka sytuacja tylko miała miejsce jak termostat się popsuł i po otwarciu nie zamykał. po wymianie wróciło do normy.
                          To nie diesel aby temperatura spadała. Ja stawiam na w złe miejsce wpięty reduktor i/lub uszkodzony termostat.
                          A tak przy okazji to zmieniać G12 co 5 lat, bo producent płynu twierdzi że wymieniać co 5 lat lub 250tyś a Skoda że jest dożywotni. No chyba że Skoda liczy że żywotność ich aut wynosi max. 5 lat lub 250tyś. to wtedy wszystko oki.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • speede
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 248

                            #38
                            Niestety u mnie nawet po dobrze rozgrzanym silniku jest objaw ze na biegu jalowym wiele letnie powietrze, zas utrzymanie obrotow na 1000-1200 az parzy w reke. NIe wiem czy to termostat bo temperature dobrze utrzymuje i nagrzewa sie stopniowo. Co do gazu to nie wiem, mam reduktor pod zderzakiem. Czy da sie jakos sprawdzic termostat na pracujacym silniku.?

                            Komentarz

                            • bedzyn
                              Drive
                              • 2009
                              • 93

                              #39
                              W wiekszości jeżdzę w korkach, mam LPG. Jak już mi zacznie lecieć gorące, to leci tak, że musze redukować i nie ważne, czy jadę, czy nie. Nie radzę wykręcać termostatu przy pracującym silniku. Chyba, że masz koło siebie pogotowie od oparzeniówki. Jak masz stałą temperaturę i samochód nagrzewa się w miarę szybko, to termostat masz dobry
                              Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
                              www.octavia-bedzyna.blog.pl

                              Komentarz

                              • speede
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 248

                                #40
                                nie chodzilo mi o wykrecanie a o sprawdzenie na pracujacym. Wydaje mi sie ze moge miec zapchana nagrzewnice.

                                Komentarz

                                • bedzyn
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 93

                                  #41
                                  Termostat akurat też o niczym Ci nie powie, bo nagrzewnica jest wpięta w mały obieg i działa cały czas. A co do zapchania, to hmmm.. może jak zakładali Ci gaz, to poszedł jakiś syf i zapchało. Jak przygazujesz, to pompa daje więcej płynu przez układ i leci cieplej. Obawiam się, że musisz zdemontować nagrzewnicę.
                                  Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
                                  www.octavia-bedzyna.blog.pl

                                  Komentarz

                                  • bananthegreat
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 2

                                    #42
                                    witam i pytam .
                                    szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi ani nawet podobnego przypadku - chociaż może źle widzę problem.
                                    Otóż sytuacja jest następująca :
                                    -8 na zewnątrz , silnik jakoś odpala , nagrzewa się około 60 st C nadmuch robi się cieplejszy, ruszam , temperatura ok 70 st , ogrzewanie kabiny w miarę ok ale nie żaden luksus, pokonuję jakieś 10-20 km wskaźnik temperatury spada na minimum , ogrzewanie kabiny bardzo słabe (grzeję na maxa). Robię postój temperatura rośnie, w kabinie cieplej , ruszam jadę chwilkę - temperatura spada. Pytanie brzmi : wymienić termostat i czujnik czy wstawić osłonę grilla ?
                                    skodinka 1.6 AEE bez gazu.
                                    pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Stefan_KTP
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 65

                                      #43
                                      ja bym sprawdzil najpierw termostat i czujnik temperatury.
                                      Stefan_KTP

                                      Komentarz

                                      • bedzyn
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 93

                                        #44
                                        bananthegreat no Tobie, to na 100% zawiesił sie termostat. Czujnik tu nie ma nic do gadania. Termostat i już.
                                        Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
                                        www.octavia-bedzyna.blog.pl

                                        Komentarz

                                        • bananthegreat
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 2

                                          #45
                                          dzięki serdeczne za szybką odpowiedź ,,,,, pozdro

                                          Komentarz

                                          • krisoctav
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 417

                                            #46
                                            ciepłe zimne powietrze co to może być

                                            witam
                                            ja mam tak jak jadę to jest ciepło a nawet gorąco jak stoję to robi się chłodniej lekko ruszę już mam gorące powietrze
                                            benzyna 2.0 lpg nagrzewa się szybko do 90 stopni czy to wina termostatu

                                            Komentarz

                                            • korczyniak
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 4

                                              #47
                                              Mam pytanie. Gdzie jest filtr kabinowy O II.

                                              Komentarz

                                              • Salvatore
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 282

                                                #48
                                                Zamieszczone przez korczyniak
                                                Mam pytanie. Gdzie jest filtr kabinowy O II.
                                                W kabinie, pod schowkiem - po stronie pasażera.
                                                Odkręcasz takie dwie plastikowe nakrętki, wyciągasz jakąś taką matę z gąbki, przesuwasz plastikową pokrywę i widzisz filtr.

                                                Komentarz

                                                • korczyniak
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 4

                                                  #49
                                                  Dzięki

                                                  Komentarz

                                                  • Krzys72
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 1

                                                    #50
                                                    Witam.

                                                    U mnie są dokładnie takie same problemy, zaczynają mi już troszeczkę puszczać nerwy.

                                                    Octavia Tour 2010 1,6 BFG LPG Climatronic , tłumaczenie serwisu przez telefon standardowe "TAK MA BYĆ WSZYSTKO W PORZĄDKU" bo LPG musi się nagrzać i do tego ma pan duży silnik który też musi się nagrzać.
                                                    Samochód stoi pod chmurką więc ma prawo być zimny, ale wybaczcie jeśli przy -5 C i 15min grzania silnika (odśnieżanie itp) z klatki nawiewu wylatuje powietrze - 2 C i to nie zależnie od nastawy Climatronica to ja dziękuję za taka automatykę, przy czym po przełączeniu na HI jest gorzej niż w AUTO temp. jeszcze spada (takie same obroty wentylatora). W instrukcji pisze że na HI grzanie jest otwarte na MAX a u mnie spada temperatura wylotu.
                                                    Dzisiaj -5 C jazda w korkach 45 min gaz się włączył po około 4km, temp cieczy 90 C z wylotu leciało 12 C jedynie na szybkich odcinkach drogi temp. podeszła do 29 C, temp w samochodzie po tym czasie 7 C nastawa climatronica 22 C. Po zatrzymaniu zostawiłem na wolnych obrotach temp. spadła do 12 c i dalej leciała powoli obroty wentylatora średnie, wysiadłem i sprawdziłem termometrem temp wylotu z nagrzewnicy doczekałem do 30 C dalej nie mierzyłem nie chciało mi się marznąć. Jak do tej pory tej zimy mój rekord temp. z nawiewu to 38 C i to przy +2 C na zewnątrz.

                                                    Więc może mi wyjaśni jak to jest w końcu z tym Climatronic bo tłumaczenia że tak ma być do mnie nie przemawiają, Kupiłem i chyba mogę wymagać trochę komfortu.
                                                    Przedtem miałem Felicja 1,3 i po 10 min grzania na postoju nawet przy mrozach -30 C grzanie już było a po paru km przestawiałem na połowe.

                                                    Pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś jednak ma jakiś patent jak to ugryść aby powalczyć serwisem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...